28 Ağustos 2013 Çarşamba

Sherlock Holmes El Kitabı - Ransom Riggs


*Pozitivist ve akılcı bir mesele üzerine yazılmış bir kitabın resminde fal kapatılmış bir kahve fincanı! Skandal! Gerçekten benim değil :) *

 Kitap Adı: Sherlock Holmes El Kitabı
Yazar: Ransom Riggs
Orijinal Adı: The Sherlock Holmes HandBook
Çeviri: Nazlı Ceyhan Sümter  
Yayınevi: Nemesis Kitap
 Sayfa Sayısı:  222  
Basım: Nisan 2013

Biraz daldan dala bir yorum olacak idare edin :)   N'apayım yorumlarımı içimden geldiği gibi ve hiçbir baskı altında kalmadan düşündüğüm şekliyle yazmayı seviyorum. Blog yazmaktan keyif alıyorum, bir yandan da ciddiye alıyorum. Özellikle de benim yorumuma güvenip bir kitabı almaya ya da almamaya karar verecek kişilere karşı sorumluluk hissediyorum. Sonuçta hepimiz kitap almaya belli rakamlar ayırmaya çalışan insanlarız. İçimizde öğrenci, ev hanımı, işsiz olanlar var ve kimse bir kitaba boşa para vermek istemez. O yüzdendir ki ben elimden gelenin en iyisini yapıp yine içimden geldiği gibi yazmaya devam edeceğim.

Ama hemen bir yasal uyarı yapayım!

Yasal Uyarı: Sherlock Holmes okumadan en azından bir kısmını okumadan, tekniğe aşina olmadan bu kitabı okumamanızı öneririm. Ama o dünyaya daldıysanız kesinlikle okumalısınız derim.

Bu kitap yurt dışında çıktığında inanılmaz heveslenmiştim ve hemen çevrilsin istemiştim. Hatta bazı yazılarımda isyan etmiştim. Sonra harika bir haber olarak Nemesis'in kitabı bastığını duymuştum. Ne sevinç, ne sevinç... Darısı How To Think Like Sherlock Holmes'ün başına... 

Nasıl dedektif olunur? Bir dedektif ne yapar? Nasıl düşünür? Sherlock bu vakaları nasıl çözüyor? Babam böyle pasta yapmayı nereden öğrendi? :p Tüm bu soruların cevaplarını öğrenebilirsiniz...   Kitabın içindekiler kısmını daha önce yayınlamıştım ama tekrar vereyim...  



 Kitaptan inanılmaz keyif aldım. Birkaç saatte bitirilecek kadar akıcı ve zevkli. Sherlock'un akıl yürütmeleri üzerine alıntılar da yaparak tüyolar veriyor. Bir Sherlockian'ın kesinlikle okuması gereken bir kitap diyebilirim. Hikaye şeklinde değil daha çok maddelendirerek ne- nasıl yapılır üzerine bir kitap. Daha teknik yani ama dil hiç teknik değil bu yüzden açmakla kapamak yani bitirmek bir oluyor. Dönem ve Sherlock'un bazı maceraları üzerine de güzel detaylar bulabilirsiniz. 

Kitabın sonunda belki okuduklarınızın hiçbirini uygulayamayacağınızı fark etseniz bile, keyifli bir kitap. Önerilir :) 

PUANIM: ♥ 
Kitabı çevirdiği için bu da Nemesis'e : ♥ 




ALINTILAR

Bir mantık bilimcisi, bir su damlasına baktığında onun Atlas Okyanusu'na ya da Niagara'ya ait olma ihtimalini, her ikisini de daha önce görmemiş olsa da göz önünde bulundurur. Hayat büyük bir zincirdir ve biz ona tek bir halka eklediğimizde bile doğa değişir.

---

Holmes: "Sizi takip ettim."
Şüpheli: "Ben kimseyi görmedim."
Holmes: "Takip edildiğinizde olması gereken de budur zaten." 

5 yorum:

  1. İkiiz yorumuna bittim. Özellikle de şu cümlene:


    Kitabın sonunda belki okuduklarınızın hiçbirini uygulayamayacağınızı fark etseniz bile, keyifli bir kitap.

    Ayrıca kesinlikle sana katılıyorum. İnsanlar blogların önerisine göre kitap alıyor ve beğenmediğin bir kitabı beğenmiş gibi yapmak. Evet gerçekten haksızlık!

    XOXO bebek!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitince öyle bir hisse kapılıyorsun ama o kadar keyifle okudum ki 1.5 saat sürdü bitirmesi :) Son cümlene de katılmamak elde değil :) <3

      Sil
  2. Bunu ben de merak ediyordum pek benim tarzım olmasa da son zamanlarad ilgimi çekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Polisiye sevmek, tekniğe ilgi duymak gerekiyor yoksa çekilmez herhalde... Ama feci akıcı ve sıkmayan bir kitap bana göre.

      Sil
  3. Kitaplar olmasa ne yapardık? Kafa Dergi ve Ters Düz’e beklerim. :)

    YanıtlaSil