3 Şubat 2014 Pazartesi

İlk Defa - Cora Carmack (Losing It #1)



Kitap Adı: İlk Defa
Yazar: Cora Carmack
Orijinal Adı: Losing It
Çeviri: İmge Tan
Yayınevi: Pena Yayınları
 Sayfa Sayısı: 276
Basım: Ocak, 2014
Seri:
#1 İlk Defa
#2 Aslında
#3 Aramızda

 Umut... Tam bir orospu çocuğuydu!


Arka kapak resmine bayıldığım kitabın arka kapak yazısı aslında  konuyu harika anlatmış :) 
Ama gelenektir, biraz bahsedeyim... 
Tiyatro bölümü öğrencisi Bliss'İn okuldaki son dönemi. Ve o bakire olarak mezun olmak istemiyor. Bu konuda bir hamle yapmaya karar verir ve o gece kendisini inanılmaz bir erkekle tanışmış olarak bulur. Olaylar olaylar ve kızımız "Kedii!" diye bağırarak yatakta çırılçıplak olarak bıraktığı adamın, ertesi gün yeni tiyatro hocası olduğunu öğrenir :)
Komik bir sürecin de adımları atılmış olur tabi :)

Karakterleri çok sevdim. Kimse mükemmel değil, kimse nerde ne yapması gerektiğini çok iyi bilen, her hareketi doğru, kusursuz, ütopik varlıklar değil. Esas kızımız Bliss tam bir kontrol manyağı. Öyle deyince sıkıcı ve kuralcı biri sanmayın, aksine o doğal komiklerden. Her seferinde kendini komik duruma düşürmeyi başarıyor.


Garrick ise sarışın, hoş bir İngiliz! Accent detected!!! *_* Fakat o da pek mükkemmel değil, az mükemmel :p
Onun da hataları var tabi ki...

Yan karakterlerin çok derinine inilmemiş olmasına rağmen onları da sevdim. Beni tek rahatsız eden de hikayenin %90'ı ikili arasında geçiyor. Zaten az olan yan olaylar bile, ana karakterler üzerinden anlatılıyor.

Çok hafif, yormadan okunacak tatlı bir kitap. Komik diyaloglarla dolu, bu da okuduğumuz aşk hikayesini daha eğlenceli kılıyor.
Ayrıca inanılmaz akıcı, hızlıca ilerliyor. Çok kısa sürede bitiverdi :)

Kitapta favori karakterim ise Hamlet'ttabi ki ^^ Bayıldım ona... Okuyanlar ne dediğimi anlayacaktır :)

Çoğu kitapta bayıldığım şeylerden biri de vardı kitapta: Garrick'in ağzından yazılmış  bir bölüm *_* Salt erkek gözüyle yazılmış bir kitap okumak istiyorum bu türde artık ^^ 

  Aşk dışında çıkarılacak ders sanırım kadın olmanın her kültürde zor olması. Ne kadar geri kalmış, ya da gelişmiş olsun fark etmez; dünyanın her yerinde kadınlara ve kadın olma rollerine yönelik tabular, baskılar farklı şekillerde de olsa sürekli var...

PUANIM: ♥ 

ALINTILAR

"Davet mi bekliyorsun?" diye sordum, kapının dışında dikilen Garrick'i süzerek. "Bana bir vampir olduğunu söyleyeceğin bölüm mü geldi?"
Kıkırdadı. "Hayır. Yemin ederim soluk tenimin tek nedeni İngiliz olmam."

---

Homurdanarak, "Güle güle." dedim. Telefonu kapatmak kendimi iyi hissetmemi sağlamıştı. Hatta bir kez daha annemi arayıp yine telefonu kapatmayı bile düşündüm.

2 yorum:

  1. Hamlet adamim yaa kiza tek bir sans verdi ve sonra gormezden geldi koptummmm hele o secim asamasi :)) yan karakterleei kendi hikaywleri ile okuyacak olmak teswllimiz olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adamım dersen sana da bliss'e davrandığı gibi davranabilir, hahah :) O bir kız :p Seri olduğunu öğrendiğimde sevindim, bakalım bizi neler bekliyor :) Bu arada asıl merak ettiğim seri 1- 1,5, - 2 - 2,5 - şeklinde gidiyor. Ara kitaplar nasıl basılacak onu merak ediyorum :)

      Sil