5 Şubat 2014 Çarşamba

Sevecek Biri - Addison Moore (Someone to Love, #1) - OKK İNCELEMESİ




Kitap Adı: Sevecek Biri
Yazar: Addison Moore
Orijinal Adı: Someone to Love 
Çeviri: Arzu Ayas  
Yayınevi: Aspendos Yayınevi 
 Sayfa Sayısı: 333
Basım: Ocak, 2014


Seri Sıralaması:
#1 Someone to Love / Sevecek Biri
#2 Someone Like You
#3 Someone For Me (Henüz Basılmadı)
---


Benim kötü bir ayrılığım olmadı. Kalbini kimseye açmazsan, kırılmasını da önlersin...  


---
Cruise Elton aşk denilen şeyden bir kere nasibini almıştı ve işler hiç de iyi gitmemişti. O günden sonra aşka inanmayan Cruise, tek gecelik ilişkilerin adamıydı ve bu konuda kendince ünü olan bir tür üstattı.  Kendall, Garrison Üniversitesi'ne nakil olmuş, yeni kız. Deneyimsiz biri. Annesinin defalarca boşanmayla sonuçlanmış evliliklerini gördükten sonra, o da aşka inanmıyor. Yolları Cruise ile kesiştiğinde bakire olan Kendall, Cruise'un dişi versiyonu bir çapkın olmak için Cruise'dan onu eğitmesini ister. 

Kitap bölüm bölüm Cruise ve Kendall'In ağzından anlatılıyor. Bir öncekinin kaldığı yerden diğeri devam ediyor. Böyle çift bakış açısıyla yazılmış kitapları seviyorum. Ben Cruise'un bakış açısını daha gerçekçi buldum, daha çok sevdim. Kendall'ın tekdüze bakış açısındansa Cruise'u tercih ederim. Çünkü Cruise oyuncu ve yaramaz bir anlatıma sahip :) 

İlk 100 sayfa herhangi bir aksiyon yok. Olayları daha yeni yeni anlıyormuşuz gibi sadece durumsal bir anlatım var. Daha sonrasında kitap hareketleniyor, bir çok yan olay kitaba eğlence ve heyecan katıyor.  Ayrıca ilk 100 sayfadaki zorlama tasvirler yerini daha doğal ve eğlenceli tasvirlere bırakıyor.

Kitapta beni rahatsız eden tek şey cinsel uzuvlara olan aşırı atıflar. Kitapta bir şeylere benzetilecek her şey, işin içinde cinsellik olsun olmasın cinsel organlara benzetilmiş, her paragrafta illa ki bir kez olsun geçiyor. Bu da göz yoruyor ve gereksiz olduğu için rahatsız ediyor. 

Kitap başladığında kendimce bir şeyleri tahmin ederim diye düşünmüştüm ama her seferinde beni şaşırttı, karakterler çoğu zaman, bana göre olumlu olacak şekilde, ters köşe olacak uç davranışlarda bulundular.  

Hızlı okunan, yer yer değişik,  kendi içinde güzel bir aşk hikayesi. 

PUANIM:   (3,5 tan 4 )

ALINTILAR

Aşk.
Sanırım gerçekten vardı.
Her neyse.

---

Aşkın da böyle olacağını hayal ediyordum, manzaranın güzelliği seni cezbederken kendi aptallığın yüzünden alev alev yanmanın şaşkınlığını yaşayacaktın.
Kulağa saçma gelse de Cruise'un bu ateşte benimle birlikte yürümesini istiyordum. Tanrı biliyor ya yanmaya can atıyordum.


2 yorum:

  1. Çok doğru bir saptamanız var. Düzgün giden bir romanda bir bakıyorsunuz cinsellik bir şekilde öne çıkıyor. Hrhalde o zaman çok satıyor. Ama düşününce eğer öyleyse çok acı. Gerçek okuyucuya hakaret resmen. Kitabı okumadım sırf bu yüzden gerçi listeme aldım ama alır mıyım bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı kitapların türleri bu yönde, baştan ne beklemeniz gerektiği belli olduğu için rahatsız edici değil. Ancak polisiye, fantastik ya da bambaşka alakasız tür bir kitapta polisiyeden, fantastik ögelerden çok cinsel ögeler olunca, hele de bu cinsellik çok yersiz kullanılınca rahatsız edici oluyor. Bu kitapta ise rahatsız edici olan ilgili kısımlar dışında tüm kitaba yayılmış olarak tekrar edilen ve konuyla alakasız benzetmeler. Yorumunuz için teşekkürler.

      Sil