27 Mart 2014 Perşembe

Hayallerim Ruhumu Öpüyordu - Necdet Akkan



Kitap Adı: Hayallerim Ruhumu Öpüyordu
Yazar: Necdet Akkan 
Yayınevi: Optimum Kitap
 Sayfa Sayısı:  477
Basım:  2012

---

Aşk düşünülür mü? Sadece yaşanılır... Hatta tek taraflı olsa bile... Yeter ki yaşa ve duy...

---

Bir romandan çok, birinin çok özel günlüğünü okumuşum gibi bir hisle okudum bu kitabı. Büyük aksiyonlar yok... Hissiyat ve düşüncelere daha fazla yer verilmiş.
Kerem bir gün "İnsanlara faydalı olacaksa, hikayem bana ait değil." diyerek tüm yaşadıklarını yazmış ve Cahit ağabeyine emanet etmiş. Ve ufak bir kaç süreçten sonra hikaye bize ulaşıyor. Kerem 40'lı yaşlara yeni adım atmış, giysi dükkanı işleten bir adam. 
Yaşamının tüm monotonluğunu kıracak biri giriyor bir gün dükkanından içeri. Isabel. 

Isabel, Gürcistan'dan çalışmak için Türkiye'ye gelmiş, herkesin ilgisini çekecek kadar güzel bir kız. İkilinin tanışmalarından sonra Isabel,izin günlerinde Kerem'in dükkanına gelmeye başlıyor ve gün hep şu cümleyle başlıyor: "Isabel; çay mı, kahve mi?"

Kitaptaki en naif ve hoş, her şeyi anlatmaya yeten cümle bu bence... ^^



Kerem ilk zamanlardan itibaren vurulmuş Isabel'e, Isabel'ın her sözünden bir anlam çıkarıyor. Kimi zaman olumlu, kimi zaman olumsuz. Kısaca biz de Kerem'in düşüncelerinde yaşıyoruz bu aşkı. 

Çok naif bir hikaye var. Adım adım, hatta parmak uçlarıyla yürüyen; seviyeli bir aşk bu. 
20.30'da yayınlanacak söyleşide bunun açıklamasını yapıyor yazar bize :) 
Kerem'İn zihnindeki tüm yankıları, bize de ulaşıyor. O nedenle onun düşüncelerinin izinde zaman zaman geçmişe de yolculuk yapıyoruz. 

Yazarın dili edebi, fakat çok sade değil. 
Hoşlanmadığım tek ayrıntı ise Kerem'in düşüncelerinde çok fazla tekrara düşülmesi. Kerem'in zihninden çoğu zaman aynı düşünceler geçiyor, bu da okuyucuların tekrar okuması demek... 

Naif, seviyeli, biraz gelgitli bir hikaye... 
Peki ya sonu?

YAZARLA SÖYLEŞİM 20:30 da sizlerle!!! ^^ 

PUANIM: 

ALINTILAR
Hayat eşittir mücadele... 
---
Değişiklik durdurulamayan zamanın bir parçasıdır.
---
Isabel artık tartışmasız bir şekilde benim dünyama girmişti. Ben onun dünyasında yer almayacaksam niçin bana geliyor ve her hafta da bir gün olan izin gününü benimle geçiriyordu?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder