19 Ağustos 2014 Salı

Uzak Doğu Mutfağı Denemelerim: OMURICE (オムライス, 오므라이스)


Rooftop Prince izleyip de canı Omurice çekmeyen var mıdır acaba? Kalleşler, nasıl götürüyorlardı. -_- Olan var olmayan var. -_- 
Omurice aslında Japon menşeili bir yemek. Kore'de de yapılıyor.  Benim öğrenmem Rooftop Prince'le olduğu için böyle giriş yaptım.
İster Omurice Deyin, ister  Omlette Rice, ister 오므라이스, ister オムライス . Ya da Rooftop Prince'deki Çatı Katı Prensimiz gibi "Omiraysu" :D

Uzak Doğu'ya ilgim sadece Kore'yle sınırlı değil, sadece Kore başı çekiyor :p Uzak Doğu Mutfağını seviyorum, Uzak Doğu Restaurant'larında denediğimiz lezzetleri de blogda yazmaya çalışıyorum yer yer. Linkleri yazı sonunda bulabilirsiniz. 




Bunun dışında evde kendim de bir şeyler denemeye çalışıyorum. Ancak tarifteki tüm malzemeleri bulmak malesef ki zor oluyor. (Artık değil.)  Ki şimdi hakkında yazdığım Omurice'ın çakmasının da çakmasını yaptım :p Blogda evde denediklerimi yazayım diye karar vermemin seneyi devriyesi bile geçti, bende tık yok. En baştan başlayayım yazmaya dedim. Devamı gelecek. Gerçi bu yazıdan sonra muhtemelen istemeyeceksiniz devamını :p Gelelim denemeye... 

Bu deneme, Rooftop Prince izleyip, Omurice krizine girdiğimiz bir gün evde ne bulursan yaplı bir tarif oldu. Orijinaliyle birebir değil. Fazlasıyla Turkish :p Tarifi yapalı çok uzun zaman oldu bu arada, 1 yıldan fazla :) O yüzden resimler de pek özenli değil, yaptığımda Kitap Tutkusu'na attığım resimlerdi :D


Nerede kalmıştık? Diziyi izlerken madem bu kadar çok canımız çekiyor, nefsimizi köreltelim dedim ve işe koyuldum. 
Ne mantar, ne biber, ne de başka şeyler vardı :p Dolabı karıştırırken gözüme tavuk, hazır garnitür vs. ilişince bu kadarına razı oldum. 

Sıvıyağ, biraz kuru soğan ve garnitür bana yetti :p Uygun bir zamanda yapıyorsanız yeşil biber, mantarla daha güzel olacaktır. Malzemeleri güzelce soteledikten sonra içine 2 kase uzak doğu usulü pilav koyuyorsunuz. Yani yağsız ve tuzsuz pilav. Güzelce karıştırdıktan sonra başka bir  tavada omlet yapıyorsunuz ama krep gibi hiç karıştırmamanız lazım. Altı pişince üzerine ince bir şekilde yaptığınız iç harçtan koyup tavanın içinde omleti sarıyorsunuz. Sonra ters çevirip altını da pişiriyorsunuz. Tabağa aldıktan sonra ketçapla üzerine zigzag çizdiğinizde omurice'ınız hazır. 

SONUÇ:



Biz denediğimizde beğenmiştik :) Umarım siz de beğenirsiniz. 

Bir de bu hikayenin daha rezil bir devamı var. Garnitür fazla geldi, pilav da.  Evde ıspanak vs. de bulunca kalan malzemelerle çakma bibimbap yapayım dedim, hala gülüyorum kendime. 
Bunları yaptığımda henüz Bibimbap denememiştim. Gaya'daki Bibimbap denememi de aşağıdaki linklerde bulabilirsiniz.

SONUÇ:



Bunu da sevdim. Eldeki malzemeyle olabileceği derecede lezzetliydi. Her zaman malzeme bulmak veya her şeye sahip olmak mümkün olmuyor. Bu tarz denemeler işi eğlenceli kılıyor.

Bu arada malzeme konusunda sıkıntı yaşamıyorum, SMART MARKET ziyaretimi yakında yazacağım. ^_^

Sevgiler :* 
Daha Önceki Uzak Doğu Mutfağı Yazıları İçin:



Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!


6 yorum:

  1. ben de ne zaman kore filmi ya da dizisi izlesem iştahım açılıyor boğazına çok düşkün br ülke ve yemekleri iştahla yiyorlar :) özellikle erişte ve prinç en çok tüketilen yemek çok ilginç bir yemek kültürleri var geçen gün Kimchi tarifini merak ettim nette yapılışını izledim yalnız oranın lahanası çok farklı aynı tadı vermez diye yapmaktan vazgeçtim :) ama kore yemekleri yapan bir blog keşfettim mutlaka bakmanı tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemek kültürlerini araştırmayı çok seviyorum ve Uzak Doğu mutfağını da çok sevdiğim için bolca araştırıyorum. Birçok şey öğrendim ve deneme fırsatı da buldum. Çin lahanasıyla kimchi yaptım sıradaki tariflerimden biri de o olacak. Ama bu sefer esas malzemelerle yaptım :p Takip ettiğim yabancı bir blog var, açıkçası zaman zaman ona bakmak bile yetiyor bana :)

      Sil
  2. O-mi-ra-yi-suuuuuuuuu *_*

    Kadın bize omiraysuuuuu yap!!! Ruflu prens *_*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arsız Kız! Seni cezalandıracağım :p

      Sil
    2. Ahahaha kahkaha attım! Aklıma bir an asansörde kıyafet değiştirme sahnesi geldi :p

      Sil
    3. Hhahaha en komik sahnelerden biriydi :D

      Sil