7 Şubat 2015 Cumartesi

Ingrid Bergman'ı Baştan Çıkarmak - Chris Greenhalgh


Kitap Adı: Ingrid Bergman'ı Baştan Çıkarmak
Yazar Adı: Chris Greenhalgh
Orijinal Adı: Seducing Ingrid Bergman
Çeviri: Taciser Belge - Ayşe Anadol
Yayınevi: Doğan Kitap
Basım: Ocak 2015
Sayfa Sayısı: 304



---
"Hatırlasana, benim kaybedecek bir şeyim yok!"
"Ben varım ya!"
---
Yıl 1945. İkinci Dünya Savaşı tüm acımasızlığıyla sahnede. Bir yanda savaş fotoğrafları çeken Robert Capa. Diğer yanda herkesin sevgilisi Hollywood yıldızı aktris Ingrid Bergman. Ingrid, askerlere moral vermek için gittiği Paris'te Robert'la tanışır. Evlidir ama aralarındaki çekime karşı koyamazlar. Aşıklar şehri Paris'te savaşın ve günahın gölgesinde doludizgin bir kaçamak yaşarlar. 

Tarihi romanları çok severim. O yüzden bu kitabın arka kapağını okuduğumda bayılmıştım! Ingrid Bergman'ı çoğumuz tanırız ya da en azından Casablanca'yı izlemişizdir. Hal böyle olunca zamanında yaşamı büyük sansasyon yaratan bir yıldızın yaşamının bir parçasına şahitlik etmek çok değişik bir duygu. 
Kitap bir Ingrid'i, bir Robert'ı anlatıyor. Bu güzel bir tarz. Ancak anlamadığım şey Robert kendi ağzından anlatırken Ingrid'li kısımların üçüncü gözden anlatılmasıydı. Bunu biraz yadırgadım. Bir de şimdiki zamanla yazılmış olması yani -yor dili beni oldukça yordu. 
Kitabı okurken sevilen ve saygı duyulan bir fotoğrafçı olan Robert Capa'yı daha bir sevdim. Yer yer Ingrid'e bilenmemek elde değildi. Değişik duygular... 
Bir döneme tanıklık etmenin tatlı yorgunluğuyla kapattım kapağı. 
Sevgiler :*

Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!! 

2 yorum:

  1. Tarihi aşk ama,sanırım biraz biyografi gibi ha? Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  2. Biraz karışık bir kitap ama cidden özünde anlatmak istediğini çok vurgulamış olmalı diye düşünüyorum. Bu alanda zaten çok kitap yok. Emeğinize sağlık bu arada. Blogumdada konuyla ilgili yazılarım var bakmak istermisiniz?

    YanıtlaSil