1 Haziran 2012 Cuma

Sherlock Holmes

     Ya sen nasıl bir şeysin öyle... Irene Adler gibi "Brainy is the new s*xy" demek istiyorum :) Kendisi benim idolümm olur... Kitapları, Filmleri ve Şu sıralarki favorim dizileriyle tabii ki :)

      Kitaplarla başlarsak Sherlock Holmes hikayelerine ve dedektif hikayelerine küçüklükten beri meraklıyım... Şu sıralar Martı yayınlarından çıkan seriyi oluşturmaya başladım, oldukça hoşuma gitti. Akıl Oyunlarının Gölgesinde, Suç Detayda Gizlidir ve son olarak Şüphe Asla Uyumaz. Sonuncu yeni çıktı, ve ben bugün kitapçıda onu görme mutluluğuna eriştim:) Şu an kendisini alamasam da en kısa zamanda benim olacak :) 


     


Filmlere gelince Sherlock Holmes'un kimseyi umursamayan uçarı yanlarını ve ukalalığının içinde kendisini sevdiren yanını Robert Downey Jr'a çok yakıştırdım. Jude Law'ın da çok yakışıklı ve Sherlock'u tolore edebilen bir John Watson olduğu bir gerçek. İkinci film birinciye göre daha aksiyonlu olsa da olay çözmeler üzerinden ilk film daha güzeldi. Sinemaya  koştum hemen çıktığında:) Çok eğlenceliydi. Özellikle Sherlock'un Watson'ın  "The End" yazısının sonuna bir ? koymak itibariyle "The End?" yapışı beni mest etti (:



          Gelelim diziyeeee :) Sherlock dizisi İngiliz yapımı, bu sene 2. sezonu oynayan ve sezon başına 3 bölümlük bir dizi. 3 bölümcük demiştim ilk gördüğümde ama o lafı bana yedirdi. Her bir bölümü 2 saate yakın ve kesinlikle sinema filmi kalitesinde. 2. sezon 1. bölüm tam sinemalık bir bölümdü. Sherlock'un Irene Adler'le kozlarını paylaştığı bölüm beni benden aldıııı :) Özellikle sonunda şifreyi gördüğüm sahne.. Of diyorum :)  
Sherlock Holmes'u Sherlock'un kitaplarındaki anlatılışındaki gibi selvi boylu bir oyuncu oynuyor :) "Benedict Cumberbatch". Robert'ın haylaz tavırları bir yana Benedict daha ukala, daha bilmiş, daha mesafeli ama daha karizmatik, of dedirten bir Sherlock olmuş :) John ise Jude Law'a göre daha şaşkın ama sempatik. Çok tatlı bir ikili olmuşlar... Jim Moriarty karakteri de çok yakışmış, söylemeden geçemeyeceğim...


     Sınavlardan sonra filmleri ve diziyi tekrar tekrar izleyecek, kitapları tekrar tekrar okuyacak kadar seviyorum Sherlock Holmes karakterini :) 2. sezon 3. bölüm inanılmaz bir yerde bitti :) 





Beklemedeyimmmm :)


                                                         PUANIM:   5/5 Tabi kii :) ♥♥♥♥♥


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder