12 Ekim 2012 Cuma

Teen Wolf


Elimizin altındaki halihazırdaki diziler bitince yeni arayışlara girdik kuzenimle... Ve eskaza da olsa TeenWolf'a başladık. Açıkçası tam bir ergen dizisi çıktı :) Yine de izlemeye devam etmemizin nedeni dizinin ergen olmayan tek karakteri Derek ve Derek'le dizinin komik çocuğu Stiles arasındaki diyaloglar... Bunları da bir kenara atarsak dizinin bizi çeken yanı sadece Kurt Adamlardan bahsediyor olmasıydı.  İzlediğimiz dizilere, okuduğumuz kitaplara bakarsak sadece Kurt Adamlar üzerine kurulu bir yapım yok... Varsa da ben malesef denk gelmedim. 

Kurt Adamlar hep vampir dizilerini renklendirmek amaçlı, vampirlerle rekabet amaçlı ya da vampirler üstünlüklerini bol bol göstersin diye ezmek amaçlı kullanılıyor... Bu dizide ise vampirler yok! Tamam ben de tercih etsem vampirlerden yana olurum ama vampir furyası da artık kabak tadı vermeye başladığından (çünkü hep aynı kurgular) bu dizi çok cazip gelmişti. Sadece Kurt Adamlar nasıl olur acaba diye izlemeye başladık... Açıkçası vampirler olmadan da bol bol dayak yiyip eziliyorlar... Yazııık :)

Ana karakterimiz Scott McCall isimli ergen! bir lise öğrencisi (50 yaşında olup lise öğrencisi gibi davranan şişme tiplerden değildi iyi ki :) En yakın arkadaşı ise kafası çok çalıştığı halde doğal komiklerden olan şaşkın Stiles Stilinski... Stiles'ın babası kasabanın polis şefi. Stiles babasının işlerine burnunu sokmaya bayılıyor... Bir gece ormanda bulunan ikiye bölünmüş kadın cesediyle ilgili anonsu duyunca hemen koşup Scott'ı buluyor ( ama ne bulma, baş aşağı:) Scott'la ikisi ormanda cesedin diğer yarısını ararken Stiles babası tarafından yakalanıyor, Scott görünmemeyi başarıyor ama ormanda tek kalıyor. Ve bir kurdun saldırısına uğruyor... Sonuç olarak Scott bir kurt adam oluyor. 

Derek Hale ise ısırılma sonucu değil, doğuştan bir kurt adam... Ormanda öldürülen ise Derek'i yanan eski evlerine getirmek için yem olarak kullanılan kız kardeşi... Ve bütün bunlar insanları kontrolsüzce öldüren Alfa'ya götürüyor onları, alfa kim? Mecburen iş birliği yapıyorlar. 

Lise dizisi olur da popüler kız ve oğlan (ki bunlar kesinlikle birliktedir) olmazsa olur mu? Bu kadromuz ise Lydia ve Jackson tarafından doldurulmuş. Kurt adam yetenekleriyle Lakros takımının gözdesi olan Scott bir de düşman kazanır, Lakros takımının eski gözdesi Jackson!


Ve tabi ana karakterimize kız arkadaş ( uğruna ölünecek) bulmadan olur mu? Kadroya Allison'ı alıyoruz... Ama bu kadar kolay olmamalı... İmkansızlaştıralım... Allison avcı bir aileden geliyor... Yani zengin kız fakir oğlan felsefesinden de acıklı bir şekilde düşmanlar... 

İlk sezon Alfa'yı arayışla geçti. Alfa Scott'ın peşinde, onu sürüsünde istiyor. Scott'ı ararken Stiles'ı buluyor. Scott'ın telefonunun GPS'inden yer tespit edilecek. Diyalog harika... Aklımda kaldığı kadarıyla yazıyorum: 

Stiles: Scott'ı neden istiyorsun?
Alfa: Sürüme katılacak uygun biri. Onu seçtim (Zeki olduğu için) şimdi onun GPS ID'sini söyle
Stiles: Allison
Alfa: Şifre?
Stiles: Allison... Hala onu sürüne alacak kadar zeki buluyor musun ? :)


Stiles'la Derek arasında ise doğal bir komiklik var. Sürekli atışma halindeler. Stiles çok eğlenceli. Durumu kurtaran kişi de Scott Allison'la fingirderken hep Stiles oluyor... 


2. sezonda ise daha çok yılan adam görünümlü Kanima ile geçti... Ben "Bu ergen dizisini mi izleyeceğiz?" diye mızırdanıp kuzenimin zoruyla izlemeye devam ederken 2. sezon olaylar bayağı güzelleşti. Ergen dizisinden çok daha iyi bir yerlere gidiyor gibi görünüyor... O nedenle 3. sezonla devam etmeyi hiç bir baskı altında kalmadan kendi irademle kabul ediyorum :)

Son olarak dizide beni sinir eden bir nokta da kurt adamlar tam dönüştüklerinde (uzayan faullü sarı gözlü hallerini kast etmiyorum) kurttan çok goril adama benziyorlar ya... :(


Karakterleri şöyle 2012 -2013 Süper Lig kadrosu sayar gibi soldan sağa sayarak yazımı bitiriyorum :) Derek benimdir :) Madem ergen dizisi izliyoruz bu cümleyi yazmadan hakkını veremezdim :)
                                              Lydia - Jackson - Stiles - Scott - Allison - Derek 



20 yorum:

  1. Öhö öhöm :D Başlangıç hikayemiz hemen hemen aynı, diziyi kuzenim izliyordu, ben de izlemeye başladım falan fıstık.
    Şuan Derek benimdir demiyorum. Böyle bir şey söyleyecek olsam bu, "Derek uğruna ölmeyen can, aşkı henüz tatmamıştır." olurdu, ki bunu her gün herkese söyler dururum.
    Ha bu arada...
    DEREK BENİMDİR :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında biz birlikte izlemeye başladık kendi isteğimizle ama ben amma da ergenmiş diye bırakmak istedim :) sonra çok güzel yerlere gitti vazgeçtim... Derek içlerinde hem ne yaşıma uygun hem de en hoş karakter. Diziyle ergen modu diye alay ettiğim için yazının ruhuna uygun olsun diye yazmıştım onu :) PAYLAŞABİLİRİZ... :D

      Sil
  2. Hihihi :D O da olur :D Aslında başrolde liseliler var, evet ergen dizisi ama diğer dizilere göre çok daha farklı. 3. Sezon'u beklerken Teen Wolf'u baştan sonra tekrar tekrar izliyorum. Sıkıldığım bir gün Wolfblood diye bir dizinin ilk bölümünü açtım. İlk 15 dakikayı izledim ve hemen kapattım. O kadar berbat ki. Teen Wolf'u izledikten sonra diğerleri saçma gelmeye başladı.
    Kuzenim Scott'ı sevse de, zevkler ve renkler tartışılmaz işte, Derek farklı.Benim için sert olanlar bir adım öndedir. :) ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizide kesinlikle takdir ettiğim şeylerden biri zaten başroldeki kişilerin -ki Allison hariç- gerçekten küçük yaşta olmaları. Genellikle bu tarz dizilerde 30 lu yaşlardaki tipler liseli diye yutturulmaya çalışılır. Dizide böyle olmamasını seviyorum.
      Wolfblood hiç izlemedim...
      2. Sezondan itibaren benim de ön yargılarımı yok edecek kadar güzelleşti dizi... Biz kuzenimle ikimiz de Derek'ciyiz. Ah, kahrolası kötü çocuk sevgisi :D

      Sil
  3. Kuzenimin Scott'çı olmasından memnunum, sevdiğim kişileri başkasının da sevmesini istemem genelde, paylaşamam. :) Allison'da ilk bölümden beri birşeyler olduğunu tahmin etmiştim, sonra avcı çıktı. Diziyi izleyen her tanıdığım Allison'ı seviyor. Ben sevmiyorum, sezon finalinde Isaac'e isabet eden oku aslında Scott'a atmıştı, sevgilisine! Bir ara da Derek'i okla vurmuştu. Çok sinir bozucu. Twitter'ın varsa seni takip edeyim, burada anonim olarak yazmak pek hoşuma gitmedi :D Ben @xsterek ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönül isterdi ki benim kuzenim de Scott veya Stiles'cı olsun ama yaş itibariyle de kurtarmıyor bizi :D

      Allisona ben oldum olası sinir oluyorum. Okçuluk ilgi alanıma girse de Allison çok itici... Yeni sezonda nere gidecek o olay çok merak ediyorum :)

      Twitter adresim @behherneysemo , beklerim :)

      Sil
  4. Bu aralar fena halde Sterek'çi oldum :D 3.sezonda Stiles ve Derek uzun süre o komik diyaloglardan uzak kalacaklar, pek bir araya gelmeyeceklermiş. Sonlara doğru Stiles Derek'e, "Seni özledim Derek" diyecekmiş. 8. bölüm sadece Derek'e ayrılacakmış (işte bu iyi haber :D ) . Derek'in Kate'le çıktığı, evlerinin yandığı ve Derek'in 16 yaşında olduğu zamanlar gösterilecekmiş. ♥ Sonunda dizide Derek umursanmaya başlandı :D Bildiğim birkaç şey daha vardı, ama şimdi aklıma gelmiyor, Derek'çi olduğun için sana da bunları haber vereyim dedim. Bu arada 3. sezon 13. Haziranda başlayacak diyenler var, Mayıs diyenler var, Italya'da bu ay başlıyormuş. Burada niye o kadar geç başlıyor kii... :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Stiles ve Derek olmasa dizinin izlenirliği çok daha düşük olurdu diye düşünüyorum, acayip tat veriyorlar, ben çok seviyorum onları. Fan sayfalarında ikisini sevgili olarak yakıştıranlar bile var :D O kadar olmasa da atışmaları benim çok hoşuma gidiyor. Sahneleri azaltmaları beni üzer. Derek'e bence de artık biraz ağırlık verilmeli, Scott'ın yapışkan aşkından biraz sıkıldım gibi...
      Ayrıca sezon mayısın son haftası başlayacak diye biliyorum ama belli olmuyor dizilerin işi... Haberler süpermiş bu arada, çok çok teşekkürler :)

      Sil
  5. Birşey değil :)) Bloguna her girdiğinde yorumlarımızı baştan sona okuyorum, birşey dikkatimi çekti. "Derek yaş itibariyle de bize daha uygun." Kaç yaşındasın ki? Yani benden çok büyük olduğunu biliyorum ama merak ettim şimdi :D Twitterımı değiştirdim bu arada, @sparrowie yaptım :) Evet gerçekten Scott-Allison aşkı çok sıktı. Araya farklı şeyler girmeli. Facebook'umun halini görmen lazım. Hemen hemen 25-30 teen wolf sayfası beğendim, sadece 4 tanesi Türkçe, 5-6 tanesi ingilizce ve geri kalanı italyanca. Ama en çok italyan sayfaları vardı ben de fotoğraf paylaşımları için onları beğenmek zorunda kaldıım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 22 yaşındayım :) Diğerleri bayağı lise öğrencisi olarak göründüğü için o yüzden Derek'i daha uygun buluyorum. Gerçi orası da bahane, sonuçta Derek hepsinden TAŞ yani:P tüm asık suratına rağmen :D Benden çok büyüksün deyince merak ettim sen kaç yaşındasın?

      Sevdiğim bir dizinin ben de çoğu sayfasını takip ederim özellikle orijinal sayfası + yerli bir sayfasını kesinkes takip ederim. Bazı oyuncular örneğin Once Upon A Time'ın Mad Hatter'ının İtalyan sayfası daha güzel diye orayı takip ediyorum :)) İşimize nasıl gelirse yani:p

      P.S: Tamamdır twitter'ı düzelttirim :)

      Sil
  6. Biz Scott ve Allison'u özledik abi ya (We've missed Scott and Allison, brother or)

    YanıtlaSil
  7. ergen filmi olduğunu düşünmüyorum ben gayet seviyorum böyle saçma tavırlar verceksen izleme

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha çok ergen izleyici kitlesine hitap eden bir dizi olduğunu düşünüyorum ve bu benim fikrim. Diziyi aşağılamak için söylediğim bir şey değil. Sevenlere bir laf etmediğim gibi kendimin de bir noktaya kadar beğendiğimi söylemişim zaten. Muhtemelen tam bir ergen dizisi lafını okuduktan sonra devamını okumadan üzerinize alınıp yazdınız yoksa böyle gereksiz bir yorum yapmazdınız. Takdir edersiniz ki bir diziyi izleyip izlememe kararını vermek bana aittir, sizin üzerinize vazife değildir. Sevgiler.

      Sil
  8. Ergen dizisi diyip "Derek benimdir!" diyorsun.Sende bayağı bir ergen oluyorsun galiba.Hemen sahiplenmişsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu hem yazıda hem de bir üstünüzde açıklamış olduğumu düşünüyorum. Ancak madem bana ergen demek istediniz sizin için bir kez daha açıklayayım. Dizinin esas karakterleri lise öğrencisi denip de 30'lu yaşlarında oyuncu kullanılan dizilere göre gerçekten daha genç bu bir. İkincisi dizinin konu, işleyiş, karakterler bakımından daha genç kesime, ergenlere hitap ettiğini düşünüyorum. Ergen kelimesi insanın yaşam döngüsünde bir sürece tekabül eder ve hakaret değildir. Diziyi illa ki yaşı küçükler izler aman bu diziyi büyükler izlememeli gibi bir cümlem de yok. Aksine yazıda diziyi beğendiğim, beni bir yerden yakaladığı ve devam edeceğimi söylemişim, sanırım gözünüzden kaçmış. Derek meselesine gelince :) bunu yazarken gerçekten gülüyorum. Derek karakteri o kadar genç oyuncu arasında yaşı büyük durduğu için böyle bir espri yapmıştım yazıda. Evet, o bir espriydi :( Bunu açıkladığıma inanamayarak devam ediyorum, dizideki en sevdiğim iki karakter Derek ve Stiles'tır. Kimseyi sahiplendiğim yok yani ^_^
      Bitirirken ergen kelimesinin bir hakaret değil bir döneme işaret ettiğini tekrar hatırlatırım. Şu an ergen olmasam da bir dönem ben de herkes gibi ergen oldum, bu dönemi kompleks haline getirmek, hakaret addetmek şu anki yaş kimliğiniz açısından size sadece acı verecektir. Emin olun herkes ergenliğe girdiği gibi çıkacaktır da. Sevgiler.

      Sil
  9. Birçok uzun soluklu saçma dizi varken bu diziye ergen dizisi demek askndjksnfjn Zaten Derek ve Stiles aşkımcılığından da böyle bir şeyi boşu boşuna okuduğumu gösterdin. Bu arada Holland, Shelley, Arden, Daniel gibi oyuncular da neredeyse otuzunda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Saçma diziler olduğunu inkar ettiğimi sanmıyorum. Ve hâlâ dizinin ergen yaştaki (bu lafa neden alınıyorsunuz anlamıyorum, hakaret değil bir yaş dönemi olarak kast ediyorum) kişilere daha çok hitap ettiğine inanıyorum. Eminim izleyen yetişkinler de vardır ama genel olarak hitap ettiği yaş kitlesi biraz daha küçük. Yazıya kimseye hakaret ettiğim bir ayrıntı eklemedim ve yeri geldikçe bolca hitap ettiği kitle tarzı espriler yaptım. Bu konuda kendimi açıklamaktan sıkıldım. Daha önceki cevaplarımı okuyabilirsiniz, tatmin olmadıysanız.

      Sil
  10. 3.sezon məncə ən yaxşı sezondur. Stilesın da ən sevildiyi seozn. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Nana niyetim vardı 3. Sezonu izlemeye ki buraya da yazmıştım devam edeceğim diye etmedim sonradan. Şimdi 3 güzeldi deyince bir aklım çelindi :)

      Sil
    2. @Nana niyetim vardı 3. Sezonu izlemeye ki buraya da yazmıştım devam edeceğim diye etmedim sonradan. Şimdi 3 güzeldi deyince bir aklım çelindi :)

      Sil