23 Kasım 2012 Cuma

Tüyap Kitap Fuarı İzlenimlerim...


Bir fuar daha geçti gitti... Cuma günü olan ziyaretimizi yine arkadaşımın izin günleri sorunsalı nedeniyle ani bir kararla çarşambaya aldık. Ancak eve dönmediğim için daha yeni yazacak fırsat buluyorum... Sanki yine cuma gitmiş gibi oldu... :) Açıkçası ben pazar günü gitmeyi Ahmet Ümit ve Ayşe Kulin'le tanışmayı isterdim ama heyhat... :( Veda'yı da yayından kaldırdılar zaten... 





Genel izlenimimle başlarsak bir kere çok kalabalıktı... Hem de inanılmaz derecede. Aslında bir kısmı çok gereksiz bir kalabalıktı. İlkokul çocukları ise oldukça can sıkıcıydı, malesef. Evet, çocukların bu tarz aktivitelere katılımını sağlayarak okuma alışkanlığı kazandırmalıyız ama ben orada bunu göremedim. Gereksiz ve şımarık bir çocuk kalabalığı gördüm, malesef... 



Yayınevlerine gelince bazı yayınevleri özel ayraçlar, bazıları magnetler ve rozetler üretmişlerdi... Ama ayraç konusunda biraz cimrilik sezdim sanki ;)
İndirimler çok yetersizdi. %20 civarındaydı genelde. Ki internette bile en az %25 indirim olduğu düşünülürse başka şehirlerde olduğu için gelemeyenler hiç üzülmesinler. Eski kitaplarda ise 10Tl veya 5Tl indirimi vardı ama çok az yayınevinde ve onda da alacak hiçbir şey bulamadım ben... 

Fuarlar sayfalardan vs tanıştığımız kitapseverlerle yüzyüze görüşmek, kaynaşmak, yayınevleri ve yazarlarla vakit geçirmek ve yakınlaşmak açısından güzel oluyor ama bu sene nedense sadece alışveriş (!) gördüm... 

Kısaca fuar benim için orta şekerdi. Seneye gider miyim gitmez miyim hiç bilmiyorum... O kadar yol, tam eziyet. Onları eve götürmek başka bir eziyet... O yüzden değdi mi diye çok düşündüm yolda... Kararsızım... :)

Gelelim ufak ufak haberlerden bahsetmeye. Öncelikle Pegasus Özgürlüğün Elli Tonu'nu henüz çıkartmamıştı. Final'i almak istiyordum ama 21 tl demişlerdi, internet satışında 18 Tl şuan... Gece Evi serisinin ise ben daha Kader'ini almadığım için onla Saklanmış'ı birlikte alırım diye düşünmüştüm ama onlar da aynı şekilde yük etmeme değmeyecek fiyattaydılar. İnternetten sipariş ederim diye düşündüm... Doğal olarak almadım onu da Pegasus'tan şu iki ayraç dışında elim boş döndüm... 




Dex ise hiç fena değildi, hatta en çok kitap aldığım yayıneviydi... Hazır fırsat ayağa gelmişken 7 Ölümcül Günah serisini aldım. Kitap başına 4 Tl idi. 4 tl liklerden "İlk Buluşmada Asla Isırma" ve "Yaratık Avcısı"nı da aldım. Yaratık Avcısı'nın konusu güzeldi, diğerinin ise matrak bir arka kapak yazısı vardı, çerez niyetine alındı. 

Yemin, Melez ve Beyaz Kedi istediğim kitaplardandı. Onlar da 9 Tl'ye alındı... Gece Okulunu istiyordum ama onun üzerinde hemen hiç indirim yoktu o nedenle ertelendi. Dex'in en güzel ayrıntısı ise muhteşem rozetleri, her kitap içinde bulunan mini posterleri ve kendi ayraçlarıydı. Herhalde ayraç konusunda en az cimrilik yapan yayıneviydi... 



Bunlar da harika rozetleri... Yüz Bin Krallık'ınkini alamadım arada ama Ruhsuz Favorim... :)


Bunlar da benim Dex'lerim... 



Ephesus yine çok isteyerek gittiğim yayınevlerindendi. O çok özendiğim ayraçlarından da aldım. Ama 'Daha Karpuz Kesecektik'i alamamışım... Kitap olarak da Tanrıça'nın ikinci kitabı Tanrıçanın Savaşı, Sherlock ve Huzursuz Kemikleri aldım... 



Arunas ise en iyi muameleyi ve yardımseverliği gördüğüm yayınevlerinden biriydi. Kendilerine teşekkürler. Limos'u 10Tl ye Şeytani Aşk ve Geceye Veda'yı 5'er Tl'ye almış bulunmaktayım. Geceye Veda Joss Ware'in serisinin 3. kitabıydı böylece seriyi tamamlamış bulunmaktayım. Limos ise Mahşerin 4 Atlısı serisinde Ares'ten sonra 2. kitap... Görevli arkadaşa da çok ama çok teşekkürler, ilgisi için...


Arunas'ın da Dex ve Kolektif kitap gibi mini posterleri vardı. Yürüyen Ölüler'in de mini posterini aldım... 


Arkadya'ya da uğrayıp Şeytan ve Şair'imi aldım. 4 kitabı çıkmış olan bu taze yayınevinin kapakları HARİKA... Püsküllü ayraçları da çok tatlıydı. Çok da ilgiliydi görevli arkadaş.



Nemesis'ten da merak ettiğim Lucian'ı aldım 5 TL'ye... Artemis ise beni şaşırttı. Supernatural'ın 6. kitabı çıkmıştı. Oğulların Savaşı'nı da hemencecik aldım.. 


Sonsuz Kitap (Yakamoz Yayınları)'tan da Tepeden Tırnağa kütüphanemde yer alanlardan... 


Martı'dan Sherlock'umun son kitabını alamadım bu arada :(

Türkan Şoray'ın da çok güzel kartpostallarına rastladım gezerken... Kendisine bayılırım... Bu kartpostaldan 3 tane olmak üzere diğerlerinden de aldım. Bunun özelliğiyse bunun harika görünmesi ve çok sevdiğim bir diğer usta İzzet Günay'ın da bu karede yer alması... 


Son olarak kitaplarıma toplu olarak da bir bakış atalım... 


Ve ayraçlarımla da son bir poz... Bu arada diyeceksiniz ki hem o kadar kötüledin, hem de bir sürü kitap almışsın. Bunlar benim alt sınırımdı sanırım onu söyleyebilirim. Fuara gelemeyen arkadaşlar hiç üzülmeyin, sizsiz tadı yoktu zaten. ;) Sevgilerle...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder