1 Kasım 2012 Perşembe

Yeni Gözdem - Arrow


İşte benim yeni gözdem, haftalarca beklediğim dizim... Başlayacağı günü dört gözle beklemiştim ve nihayet başladı, bugün de 4. bölümü bizlerle olacak... 

Esas oğlanımız Oliver Queen... Oliver çok zengin bir ailenin oğlu ve inanılmaz hızlı bir çapkın. Babasıyla ve sevgilisi Laurel'in kız kardeşi Sarah ile yat gezisine çıkar oğlumuz. Çapkınlık yapacak başka kimse yokmuş gibi... 

Derken okyanusta bir fırtına çıkar ve sadece Oliver, babası ve mürettebattan bir kişi kurtulur. Ancak bir kişiye yetecek kadar su vardır. Babası Oliver'ın kurtulmasını ve Starling City'deki kanunsuzlukları gidermesini ister. Babasının bir listesi bile vardır. 


Oğlumuz herkes onu ölü bilirken tam 5 yıl ıssız bir adada kalır ve Çinli balıkçılar tarafından kurtarılır. O 5 yıl onu çok değiştirmiştir ama görevini gizlilik içinde yapabilmek için bunu kimseye söyleyemez... Yine eskisi gibi uçarı ve çapkın takılır... 

Ama bilmediği çok şey vardır... Kendisi adada değişirken geride bıraktığı hiçbir şey de aynı kalmamıştır... 

Dizide hoşuma giden şeylerden bahsedeyim biraz da... Oliver'ın adadaki hayatını flashback'lerle vermeleri hoş mesela. Bir yandan şehirde neler yapacağını merak ederken, bir yandan adada ne oldu da bu kadar değişti diye merak ediyorsunuz...

Supernatural'ın sarışın Ruby'si de kumral haliyle karşımızda. Bu tarz onu bayağı olgun göstermiş. Dizide bir hukukçu olduğu düşünülürse yakışmış açıkçası. Tanıdık bir yüz görmek güzel.

Ollie'miz bu kadar çapkın olur da öyle uçarı da bir bestfriend'i olmaz mı... Tommy... Dizide hoşlanmadığım karakterlerden biri de Ollie'nin annesi tabi ki... Soğuk ve gıcık kadın... Bir işler de çeviriyor zaten ya neyse... Laurel'in babası da şehrin polis amiri, o da sevilesi karakterlerden. Sürekli kızlarını Oliver'dan koruma çabasında... Haklı da:p

Aradaki dokundurmalar da çok hoş. Bir kaç örnek verirsek: 
Tommy: Ben sana karşıda Alacakaranlıktaki kıza benzeyen kızı tavsiye ederim.
Oliver: Alacakaranlık ne?
Tommy: Bilmesen daha iyi! 
----
Oliver sürekli televizyonda görünen Adam Hunt hakkında: 
"Bu adam da kim? Kardashian kardeşlerden daha çok televizyonda..."


Karakterleri yine 2012-2013 Süperlig takımlarından birinin kadrosu gibi soldan sağa sayarsak
Oliver'ın kız kardeşi Thea - Özel Koruması Dig - Oliver - Tommy - Laurel 


Bu da oğlumuzun geceleri dönüştüğü yeşil başlıklı (çevirideki kukuletelı ifadesine alışamadım- günlük hayatta kim yeşil kukuletalı der ki?) hali... Yakışmış değil mi abileri/ablaları? 


Getirebileceğim tek olumsuz eleştiri ise oğlumuz 5 yıl adada kalıyor ama maşallah ne kadar teknolojik alet neyim varsa sular seller gibi kullanıyor... O da nazar boncuğu olsun artık:p Bu arada ben Olliver'ı dudağının sağ alt köşesindeki karakteristik benden tanırdım :p

Güzel bir dizi, ben ilk 3 bölümünü izlemiş biri olarak aynı heyecanla devam ediyorum. Hatta 4. bölümü yayınlanmış ama daha alt yazı çevirisi yapılmamış olduğu için İngilizce alt yazıyla izlemeye başladım bile :) 

Kısaca ö- ne -ri - yo -rum!.. 

6 yorum:

  1. Ben de izliyorum. Söylediklerine de aynen katılıyorum :)

    YanıtlaSil
  2. İlk bölümünden itibaren çok severek takip ettiğim bir dizi oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, ve son bölümde Laurel'in bol bol kulaklarını çınlattım, kırıp döküyor ve neleri mahvettiğinin farkına bile varmıyor...

      Sil
    2. Ben bir türlü sevemedim onu. Sanırım Oliver'e yakıştıramadığımdan :) Çünkü çok daha güzel biri yakışır ona :)

      Sil
    3. Kesinlikle o ruhsuz ve kırıcı tavırlarından ben de hoşlanmıyorum. Supernatural'ın Ruby'si iken bile bu kadar sinir olmuyordum:) Bence de Oliver'a yakışacak kişinin Laurel'den daha az bencil ve kırıcı olması gerekiyor...

      Sil