14 Ekim 2013 Pazartesi

OKK 16. Blog Tur: Ve Dağlar Yankılandı - Khaled Hosseini




Kitap Adı: Ve Dağlar Yankılandı
 Orijinal Adı: And The Mountains Echoed
Yazar Adı: Khaled Hosseini
 Yayınevi: Everest Yayınları
Sayfa Sayısı: 410
Basım Yılı: 2013

"Eli kurtarmak için parmak kesilmişti."

Khaled Hosseini benim gibi dram kitaplarına mesafeli duran bir insana bile kendini zevkle okutan başarılı bir yazar gözümde... Beni yine etkileyeceğini ve şaşırtacağını biliyordum ama 
Ve Dağlar Yankılandı'ya başladığımda ciddi manada şaşırdım. Çünkü en başta yazar yazım tarzını değiştirmişti. Başlayan ve biten, bir kaç karakter etrafında dönen bir ana hikaye yerine bambaşka bir tarz denemiş. Öncelikle kitap belki de tüm kitabın bir nevi özü olan bir masalla başlıyor. Küçüklükten beri masal kitaplarını seven, 1000 sayfalık Binbir Gece Masalları kitabını birkaç günde deviren bendeniz için, kitaba sıkı bir bağlanmayla sonuçlandı bu masal...

Ardından o hikaye başladı. Peri ve Abdullah... İki yakın kardeş... Babaları anneleri öldükten sonra yeniden evlenmiş, Afganistan'ın köylerinden birinde kıt kanaat geçiniyorlar, babaları arada Kabil'e gidip iş yapıyor. Ancak son Kabil'e gidişleri, Abdullah'ın hayatını tamamen değiştiriyor.

Tek tek, hikaye hikaye bambaşka kişileri okuyor, anlatacakları şeyler olan bambaşka hayatlara dokunuyorsunuz. Sonra bu aslında bir roman değil de, bir hikaye kitabı mı ki dediğiniz yerde tüm o hayatlar öyle bir birleşiyor, öyle bir düğüm atılıyor ki, yutkunmakta güçlük çekiyorsunuz... 
Beni yine bir yerlerden yakalayan bir hikaye oldu bu. Açıkçası bazı yorumları okuduğumda umutsuzluğa kapılmıştım, böyle başarılı bir yazar, cidden hayal kırıklığı yarattı mı acaba diye. Ancak sorun yazarın alışık olmadığımız yeni denediği tarzında olabilir. Ben başarılı buldum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder