13 Eylül 2014 Cumartesi

Beni Bulun - Michelle Night & Michelle Burford // Çünkü Bu Sizin de Hikayeniz Olabilir...



Kitap Adı:  Beni Bulun
Yazar: Michelle Night & Michelle Burford
Orijinal Adı: Finding Me
Çeviri: Nur Eren
Yayınevi: Martı Yayınları
 Sayfa Sayısı: 288
Basım: 2014

ÇÜNKÜ BU SİZİN DE HİKAYENİZ OLABİLİR...


Nereden başlayacağımı ne yazacağımı inanın bilmiyorum. 
2013 yılında 11 yıllık esaretlerinin ardından bulunan 3 tane kadın. 
Amanda, Gina ve içlerinde en kötü muameleye uğramış olan Michelle...

Başına gelenleri yazma cesaretini tek gösterebilen de yine o.

Kaçırılma hikayesiyle başlamıyor aslında acıları Michelle'in. 5 yaşında hatta öncesinde başlıyor. Kitap da aynı şekilde Michelle'in çocukluğunu anlatmasıyla başlıyor.
Daha küçücük yaştayken enseste, şiddete maruz kalıyor. 
Ve hep görünmez gibi itilen, kakılan, yok sayılan insan oluyor.

Ve 2002 yılında Michelle tek isteği oğluna kavuşmakken arkadaşının babası Ariel Castro'nun arabasına biniyor, Ariel'in arabasına binmesinin tek nedeni ise arkadaşının babası olması ve Michelle'in acelesinin olması. Ancak Michelle kaçırılıyor ve zaten yıllardır süren işkencesinin üzerine bir 11 yıl daha ekleniyor. ı... 

Tecavüzler, işkence ve şiddet, temel ihtiyaçlarının hiçbirini giderememe ve okurken sizi mahveden düşükler... 

Kitap kurgu değil, Michelle  röportajlarında hiçbir kurgu ya da otosansür kullanmadığını söylüyor. 
Her şey o kadar sade ve olduğu gibi anlatılmış ki, beni vuran en büyük noktalardan biriydi bu.

Michelle bu kitabı yazma nedenini o kadar güzel açıklıyor ki. Ya da onca zaman tanrıya inancını neden yitirmediğini, aslında onu ayakta tutanın inancı ve oğlunun hayali olduğunu... Okula gitmeyen bir çocuk gördüğümüzde, bir çığlık duyduğumuzda bunun aile işleri, karışmayalım anlamına gelmediğini...

Onu en çok yaralayan şeylerden biri ise onu aslında hiç kimsenin aramamış olması. Başından beri var olduğu belli olmayan, yokluğunda ise kimsenin merak etmediği bir kadın.
Sanki hiç varolmamış gibi.

Öyle bir hayat, öyle bir hikaye ki en dibe battığınızı hissettiğiniz anda bile sizi umutsuzluğa değil, umut etmeye yöneltiyor. Bunları yaşayan ama yazamayan ya da yitip giden insanlara bir el uzatmaya çalışıyor. 

Ne söylesem, ne yazsam eksik kalacak gibi hissediyorum... Anlatabilmek imkansız.

Okuyun, çünkü bu sizin de hikayeniz olabilir...

Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

2 yorum:

  1. Son zamanlarda en merak ettiğim kitap bu..Bir an önce okumak istiyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Röportajlarını, kitapları ve birçok şeyi daha okudum,araştırdım ve gerçekten ne diyeceğimi bilemiyorum... Umarım okur ve anlatamadığım hislerimi siz de duyumsarsınız ^_^

      Sil