11 Eylül 2014 Perşembe

Uzak Doğu Mutfağı Denemelerim: Kimbap (Gimbap - 김밥)


Reply 1997'yi çok severim. Madem her tarif yazısında böyle bir alıntı yapıyorum (Örnek: Omurice, Örnek: Kimchi ) kimbap yazısında da alıntım bu olmasa ölürdüm :D 

Kimbap hem expo'da hem de kore restaurantları ziyaretlerimde sıkça tattığım bir lezzet ve bayılıyorum. 
Kore Marketi alışverişimde kimbap yapabilmek için hem turp turşusu, hem gim/kim denen yosundan, hem de susam yağı almıştım. Susam yağının kokusuna, kim'in tadına bayılıyorum bu arada ve turp turşusu da kesinlikle olmazsa olmazlardan bence. 

----
Toplamda 3 çeşit kimbap denedim, hepsini sizle paylaşacağım ^_^ 
Tabi evde defalarca kimbap yaptım, elimde malzeme de olunca sürekli canım çekti. 

İlki sosisle denediğim kimbap.



Malzemeler ^_^
Uzakdoğu'da en azından Kore'de renklerin bazı enerjilere sahip olduğuna inanıldığı için farklı renkler bir araya getirilirmiş yemeklerde. Bunlardan biri de Kimbap. 

5 farklı renkte yiyecek. Bana göre olmazsa olmaz, turp turşusu, omlet, havuç. Etli bir şey lazım bu tarifte sosis kullandım, diğerlerinde ton balığı ve biftek kullandığımı göreceksiniz.  Yeşil renk için ise genellikle salatalık kullanılır, ben ıspanak kullandım. Tercih edebilirsiniz. 
Havuç ve salatalık kullanacaksanız doğradıktan sonra üzerilerine az tuz atıp sularını azıcık bırakmalarını beklerseniz güzel olur. 
Havuçları rendelemeyin, ince ince doğrayabilirsiniz.



Bunlar dışında yağsız ve tuzsuz pilav yapıyorsunuz. Üzerine azıcık susam yağı ve tuz ekleyip iyice karıştırıyorsunuz. Yosunları ise küçük ve kısık ateşte azıcık sürtüyorsunuz, yakmayın ^^


Kim'in parlak yüzeyi alta gelecek şekilde koyduktan sonra pilavı yayın ve malzemeleri yerleştirin. Normalde kimbap sarmak için bir hasır olur ama bende yoktu, elimle de çok güzel idare ettim :p
Çok sıkı, sıka sıka sarınız.


Bunlar da sarılmış halleri ^^



Ve servise hazır halleri!


Ne dersiniz? Benzemiş mi? ^_^

-----------------------------------

İkinci denemem biftekle oldu, tariflerde gördüğümden beri denemek istiyordum açıkçası.


Hazırlık yine aynı. Bu kez salatalık kullandım ıspanak yerine. Kesinlikle salatalık daha çok yakışıyor. 



Yine aynı yöntem ^^


Ve sonuç ^^

-------------------
Ve son denemem Ton balıklı olan. 


Malzemeler yukarıdakiyle birebir aynı olduğu için tekrar tekrar koymadım resmi.
Ton balığını azıcık kavurmakta fayda var.


Sonuç da gördüğünüz gibi. 



Umarım beğenmişsinizdir. Ramen'in açıklamasını da yazacağım Ramenlerim yazısında bulabilirsiniz.
Haydi yiyelim :*

Herkese bol kimbaplı günler:p 

Daha Önceki Uzak Doğu Mutfağı Yazıları İçin:



Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

3 yorum:

  1. Hamarat K.mmmmm. Nokta. Bize de bekleriz. Nokta. Ellerine sağlık. Nokta. Ahahahah canım çekti resmen her ne kadar tadını bilmesem öyle ballandıra ballandıra anlatıyorsun ki insan kalkıp elinde ne varsa yapası geliyor^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyyyy vlerim :* Gelin ben size yapar ellerimle beslerim ^^

      Sil
    2. Özel uçağımı ayarlayayım, hemen yanındayız ^_^

      Sil