15 Ekim 2014 Çarşamba

Jennifer E. Smith ile Röportaj ^_^



İlk Bakışta Aşkın İstatistiksel Olasılığı adlı  kitabıyla konuğumuz olan Jennifer E. Smith'le röportaj yaptım. :)

Öncelikle kendisine nezaketi ve bizim için çektiği bu şirin fotoğraf için teşekkür ederiz. 

    -İlk Bakışta Aşkın İstatistiksel Olasılığı, Türkiye'de basılan ilk kitabın. Seni daha iyi tanımak isteriz. Bize biraz kendinden bahsedebilir misin?

Kitabımın Türkiye'de basılması beni çok heyecanlandırdı. İlk Bakışta Aşkın İstatistiksel Olasılığı aslında benim 3. kitabım, ondan sonra da birkaç kitap yazdım. Ama bu kitabın benim için gerçekten anlamı büyük. Umarım beğenirsiniz!

 

-Kitabın gerçekten alışılmadık ve enteresan bir konusu var. İlhamın neydi?

İlhamın bir kısmı benim bir zamanlar Chicago'dan Dublin'e yaptığım yolculukta uçakta  yanımda oturan İrlandalı adamdan geliyor. Neredeyse tüm gün kitaplar ve edebiyat hakkında sohbet ettik ve vardığımızda o yerli yolcular için olan kısma geçti ve ayrılmak zorunda kaldık çünkü o İrlandalıydı, bense Amerikalıyım.


Daha sonra ona hoşça kal demek için bekledim ama onu bir daha göremedim. Biriyle yedi saat birlikte oturup, sohbet edip onun adını bile bilmiyor olmanın kendi içinde aslında harika bir yan taşıdığı düşüncesi beni vurdu. Kitap fikri de böyle çıktı ortaya.

-Peki, böyle anısı olan bir kitabı yazmak senin için kolay oldu mu?
Bazı kitapları yazmak diğerlerinden daha kolaydır. Neden bilmiyorum, bu kitap tamamen içimi döktüğüm bir kitap oldu, ki her zaman böyle olmaz.  Belki kısa bir zaman diliminde geçiyor olduğu için bunun acelesindendir bilmiyorum ama yazarken sanki her şey kolayca aktı gitti . Benim için armağan gibiydi.

İlk bakışta aşka inanır mısın? ^_^
İnanırım! Daha önce başıma hiç gelmedi ama iyimser ve romantiğim. Ve kesinlikle çabucak gelişen o bağlanmalara inanıyorum...

-Hadley'nin yerinde olsan babanın düğününe katılır mıydın?
Katılacağımı düşünüyorum ama ne kadar zor olacağını hayal bile edemiyorum. Bu kitabı yazdığımdan beri, birçok genç okuyucumdan kendilerinin de aynı durumda olduklarına ve hikayenin onlara da bu konuda ilham verdiğine dair dönüşler aldım. Bunun ne kadar büyük bir cesaret gerektirdiğini sadece hayal edebilirim, bu yüzden onların cesaretine hayran kaldım.

-Kitapta Hadley'nin bakış açısını biliyoruz ama Oliver'ın bakış açısını malesef ki bilmiyoruz. Neden?
Aslında daha önceki kitaplarımda alternatif bakış açılarını sunmuş, kitabı iki karakterin birden bakış açısına göre yazmıştım. Ama bir nedenden olayı, bu kitap için ikinci bakış açısını hiç düşünmedim. Çünkü bu kitap başlangıçtan beri Hadley'nin hikayesiydi bana göre.

-Kitabın ilham kaynağıyla ilgili sorudan sonra aslında çok iyi anladım bu cevabı. - ^^

-Bu senin Türkiye'de basılan ilk kitabın. Sıradakinin hangisi olmasını istersin?
Hangisi olduğu hiç fark etmez! Bundan sonra yazdığım kitabın adı "This Is What Happy Looks Like" eğer sıralamaya göre gidilirse, sıradaki o olur. Ayrıca Amerika'da önümüzdeki sonbahar çıkacak olan kitabımın adı  "Hello, Goodbye, and Everything in Between" ve  onun için de çok heyecanlıyım.
-Jennifer'ın kitap adlarına bayıldığımı söylemiş miydim?- :)

-Türkçe edisyon kapağı hakkında ne düşünüyorsun? Favori uluslararası kapağın hangisi?  
Bayıldım! Sen gönderene kadar kapağı görmemiştim. Tüm kapakların içinde sanırım bu gördüğüm tek havaalanı temalı kapak ve harika! Bence muhteşem görünüyor. Bir sürü harika kapak yapıldı ve seçmesi çok zor. Bir de tüm versiyonlarda ne kadar uzun olursa olsun orijinal ismin ve fontun muhafaza edilmesine bayıldım. Kısaca, çok mutluyum!
-Türk okurlarına ve yayıncına söylemek istediğin bir şey var mı?
Kitabımın Türkiye'de basılması ve Türk okuyucuların Hadley ve Oliver'ın hikayesini keşfedecek olmaları beni inanılmaz heyecanlandırdı. Türkiye günün birinde ziyaret etmek istediğim bir ülke ve eğer bir gün gelirsem sizle tanışmayı çok isterim. O zamana kadar keyifli okumalar dilerim. Teşekkürler!  
Biz de kendisine cana yakın tavırları ve şirin cevapları için teşekkür ediyoruz. 
Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder