27 Aralık 2014 Cumartesi

Karanlık Ateş - Karen Marie Moning (Ateş Serisi / Fever #1)


Kitap Adı: Karanlık Ateş
Yazar: Karen Marie Moning
Orijinal Adı: Darkfever
Çeviri: Aylin Kalav
Yayınevi: Epsilon Yayınları
 Sayfa Sayısı: 341
Basım: 2. Baskı: Eylül 2012
Seri: Ateş Serisi / Fever #1

Seri Sıralaması :
#1 Karanlık Ateş / Darkfever 
#2 Kan Ateşi / Bloodfever
#3 İntikam Ateşi / Faefever
#4 Rüya Ateşi / Dreamfever 
#5 Gölge Ateşi / Shadowfever
#6 Iced   (Dani O'Malley Trilogy #1)
#7 Burned  (Dani O'Malley Trilogy #2)
#8 Feverborn  (Dani O'Malley Trilogy #3)
#9 Feversong


"Vampirler mi? Iyk. Tadı kaçtı. Onlarla ilgili yeterince şey anlatıldı. Zamanda yolculuk mu? Hah, mağara adamı davranışları gösteren insan azmanı bir dağlıyı her zaman bulabilirsiniz. Kurt adamlar mı? Oh lütfen, bu tam anlamıyla ahmaklıktır. İçindeki köpek tarafından yönetilen bir adamı kim ister? Sanki erkeklerin hepsi öyle değilmiş gibi..."

Mac, Barbie bebek gibi giyinmeyi seven, kokoş, pembe tutkunu, dışarıdan aptal sarışın gibi görünen, barmaidlik yapan bir taşra kızı. Hayatta en büyük derdi sevdiği pembe oje tonunun üretimden kaldırılması olacak kadar sığ. Ta ki ablası okuduğu Dublin'de öldürülene ve polis de soruşturmayı delil yetersizliğinden dolayı kapatana kadar. Mac sanki bir gecede büyümüştür, üstüne ablasının ölmeden dört saat önce kendisine bıraktığı sesli mesaj her şeyi daha içinden çıkılmaz bir hale getirir. Ablası çok telaşlı ve gizemli bir mesaj bırakmıştır. Mac, ablası için adaleti sağlamak üzere Dublin'e gelir ama en korkutucu hayallerinde bile düşünemeyeceği kadar karanlık bir dünyaya çekilir. Fae'lerin dünyasına. Petunyamın kenarları n'olucak? -_- O özel biridir ve gizemli bir emaneti bulmak zorundadır. Denize düşen yılana, Fae alemine düşen Mac ise Barrons adlı esrarengiz adama sığınır... 

Bu seriyi 2 seneden biraz daha önce gördüğümde deli gibi merak etmiş, ilk kitabı hemencecik okumuştum. Seriyi çok sevmiş ikinci kitaba başlamıştım, ancak sonra yarım bırakmak durumunda kalmıştım (sevmediğimden değil araya giren başka nedenlerden ötürü).

Sonra seriyle ilgili çalkantılı dönemler, yayınevi değişimleri, tartışmalar derken uzun bir süre elime alamadım seriyi. Yorumu da bloga yazmamışım, bir daha da fırsat olmamış. Onca zaman sonra bile kitabı çok iyi hatırladığımı fark ettim. Blog ikizim de seriye başladığından yorumumu onunla birlikte girmeye karar verdim. İşte burdayım. ^^

Mac'i çok sevdim. Deli dolu, inatçı, moda düşkünü, kokoş, hazırcevap halleri beni çok eğlendirmişti. Enteresan ve sevilesi bir esas kız. 
Barrons, birçok kişinin öldüğü isim; biliyorum. Büyülü Ayraç'ı örnek verebilir miyim bu isimlere? :p Milyon dolarlık soru Barrons'un ne olduğu sanırım şimdilik. :)
Güçlü ve gizemli bir erkek karakter ama okuduğum kadarıyla Barrons'a vurulmadım henüz ben. Devamında ne olacak göreceğiz tabi ki ama benim ilgimi tek bir isim çekti:
Prens V'lane. 

Dikkat dikkat! Cazibe merkeziyle karşı karşıyasınız. İkizimin de deyimiyle sadece 20-30 sayfa gördüğümüz ama kitabın hem eğlendiren, hem de hayran bırakan karakteri. Lütfen dikkat bayanlar, kendisinin karşısında kıyafetlerinizin üzerinizde kalması çok zor. Çünkü kendisinin özel gücü bu ^^
V'lane'li kısımlarda gerçekten çok eğlendim. Bir sonraki kitaplarda da bolca göreceğimizi umuyorum. 
İkizim de V'lane'i sevdi, sohbetini yapmak çok keyifliydi. 

Kitabın konusu oldukça orijinal. Fae, karanlık ve ışık krallıkları, Sinsar Dubh, güç objeleri, Sidhe-kahinleri, Nulllar gibi birçok orijinal ve iyi işlenmiş karakter ve kurgu... 
Orijinal konusu olan fantastiklere zaten doyum olmuyor. Kitaptaki favori kısımlarıma tekrar göz attım ve yine çok keyif aldım.

Bu arada karanlıktan ve durduk yere tökezleyip umursamadığınız o durumlardan korkmaya başlasanız iyi olur. :3

İlk alıntıdaki zaman yolculuğu göndermesine katılmasam da Anne Rice yapılan şu göndermeye bayıldım: 
"Hatta bazı çevrelerde Malluce ismi neredeyse Vampir Lestat adıyla eş anlamlıydı."
 Anne Rice


Katıldığım alıntı: 
"Bu arada, kitapları filmlerden daha çok severim. Filmler size neyi düşüneceğinizi anlatırlar. İyi bir kitap ise bazı şeyleri hayal gücünüze bırakır. Filmler size pembe renkli evi gösterirler. İyi bir kitap, pembe bir ev olduğunu anlatır ve detayları sizin boyamanıza, hatta belki çatı modelini seçmenize ve kendi arabanızı o evin önüne park etmenize olanak tanır. "

Beni düşündüren alıntılar: 
"Kendimize ait olduğunu sandığımız şeylerde bile bizden gizlenen birçok gerçek vardır. İnsanların büyük çoğunluğu, burunlarının ucundan ötesini görmeden yaşayıp giderler. Bazılarımız ise görür."
--
"Ölmeyi beklersen, ... ölürsün. Düşüncenin gücü insanların sandığından çok daha büyüktür."
--
"Kafamı yeterince derine gömebilirsem bana bakanı göremediğim gibi o da beni göremezdi. İnsanlar kabul etmemek için ne kadar uğraşırlarsa uğraşsınlar, gerçeklik algıdan ibarettir. Sizi olduğunuz kişi haline getiren, inanmayı seçtiklerinizdir."

Benzersiz ve ilgi çekici bir konusu, güçlü karakterleri olan bir fantastik okumak istiyorsanız deneyebilirsiniz. 

PUANIM: ♥ (4,5)

Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

6 yorum:

  1. Karanlık Ateş Yorumu <3 Seriye başlamana çok sevindim, bende eski dandik kapağı var o orijinal kapağa imrendim doğrusu. :P Her kitabı ayrı güzeli devamını da çok beğenirsin umarım. (Barrons beğenmek için başlı başına bir sebep zaten. *.* )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk kitabı okumuştum ama elimde yoktu okuduktan sonra bende de olmalı diye almıştım. O yüzden yeni kapak ki ben de bu kapağı seviyorum. Tüm seri bu tarzdaki orijinal kapaklarla çıksın isterdim. Neyse sonra ikinciyi de alıp yarım bırakmak zorunda kalmıştım. Seriye dönme kararı aldım ^_^ 2. Yi yeniden okuyacağım. Ama ama şimdilik Barrons değil V'lane *_* Belki sonra Barrons'a yol alırım :D

      Sil
  2. Barrons varken Vlane'in yüzüne bakmam. :D Bak o derece ki kitaplar ilerledikçe sen de bakmayacaksın zaten. Hele son kitapta! :D Ah ah, geç de olsa okumana çok sevindim canım. Keyifli okumalar! :) Ben de tekrar etmek istiyorum bir ara, baya oldu.. Hele ilk kitapları okuyalı yıllar geçti malum baya bekledik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk kitabı 2012 de okumuştum ardından hemen ikinciye başlamıştım. Sonra araya bir şeyler girdi, uzaklaştım. Seriyle ilgili spekulasyonlar artınca elime almak istemedim. Şimdi sakin kafayla seriye devam edecek olmak daha keyifli olacak diye düşünüyorum :) Ama okuduğum yere kadar Barrons'un şimdilik beni cezbedemediği bir gerçek. V'lane i tercih eder durumdayım :p Ama bu kadar seveni olduğuna göre yabana atmamak gerek, ilerleyen kitaplarda ben de "Barroooonnnss!" diye ölebilirim :D Yorumun için teşekkürler ^^

      Sil
  3. ilk kitabı okumuş ama ısınamamıştım.Ben de mi sorun var acaba herkes bayılıyor bu seriye :( Ama tekrar denemeyi düşünüyorum :)) teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamen zevk meselesi aslında. Çoğu kişinin sevdiği ama bana uymayan dolu kitap/seri var. Tekrar deneyebilirsiniz çünkü Karanlık Ateş sadece olaylara ufak bir girizgah. :)

      Sil