20 Ocak 2015 Salı

Tatlı Şeytan - Wendy Higgins ( The Sweet Trilogy #1)


Kitap Adı: Tatlı Şeytan
Yazar Adı: Wendy Higgins
Orijinal Adı: Sweet Evil
Çeviri: Demet Orhan
Yayınevi: Go! Kitap
Seri Adı: The Sweet Trilogy #1

Seri Sıralaması:



Zevk Günahın Tuzağıdır!


Anna, dünya iyisi üvey annesi Patti'yle kendi küçük dünyasında yaşayan pek sosyal olmayan bir kızdır. Hayatını bu sıkıcılığın dışına çıkaracak tek şey sahip olduğu yeteneğidir. Anna, insanların duygularını auralarında renkler olarak görmektedir. Geçen her seneyle birlikte başka yetenekler de kazanmaktadır. 
Anna'nın sıradan hayatı bir rock grubu bateristi Kaiden Rowe'la tanışınca (doğal olarak) değişir. 

Anna ne olduğunu tam olarak bilmiyordur. Ne olduğunu öğrenmesine yardımcı olan Kaidan sayesinde bir anda kendisinin de üyesi olduğu iblis soyundan gelen Nefilimlerin dünyasına adım atar. Masum bir hayat süregelen Anna'nın yeni girdiği dünyanın kuralları ise bambaşkadır. Nefilimlerin hiçbir değeri yoktur ve iblis babaları için çalışmak, kötülüğe hizmet etmek zorundadırlar. 

Anna, ona yardım eden Kaidan'ın da aslında onun için tehlikeli olduğunu öğrendiğinde artık geri döneceği bir dünyası yoktur... 

"Gerçekler insanın canını yalanlardan çok daha fazla acıtabilir."

Heyecanla çıkmasını beklediğim kitaplardan biriydi Tatlı Şeytan. Nihayet okudum. :)
Kitaplara beklentiyle başlamayı sevmem. Başladığımda bu kitap iyidir, tam benliktir, bana hiç uymaz gibi şeyler düşünmem mümkün mertebe. Bırakırım kitap kendi açılsın bana. 
Tatlı Şeytan'ı da merakla beklememe rağmen zihnimde bir beklenti yaratmadım. 

Kitabı çok beğendim. Anlatılan dünya, karakterler çok iyiydi. Anna ve Kaidan dışında diğer nefilimleri de çok sevdim. 
Nefilimlerin diğer kitaplardakinden bambaşka bir yere konmuş olması merakımı arttırdı. 
Kitap oldukça ayrıntılıydı. Bu dünya, iblisler, nefilimler, varoluş konuları derinlemesine bir şekilde kitaba serpiştirilmişti. Bana göre; kitap evet uzundu ama gereksiz uzun veya sıkıcı değildi. Sadece iki parti sahnesinde bu kadar uzatılmasına gerek yokmuş dedim. Onun dışındaki ayrıntıları merakla okudum. 
Kitabın içine girdiği dünyaya dair anlattığı din ve inanç felsefesi de yer yer bizimkine çok yakın. Bu kısımları da zevkle okudum, gerçekten beğendim.
Yazar yazdığı kitabın kurgusal tüm dünyasını, felsefesini, inancını, karakterlerini tam anlamıyla anlatmıştı bana göre. O nedenle kitabın uzun olması ya da ayrıntılı olması beni sıkmadı aksine mutlu etti. 
Beklentiyle başlamamış olmamın da bunda büyük katkısı oldu.

Kitabın içinde yer yer karşımıza çıkan ünlü sözler iyi düşünülmüştü. İlk okuduğumda beni çarpan "Zevk Günahın Tuzağıdır!" sözünün asıl kastetmek istediklerini de çok iyi anlayacağınıza inanıyorum.
Serinin devamını cidden çok merak ediyorum. 
Normalde 4 puan vermeyi düşünüyordum ama felsefe kısmını sevdiğimden 4,5'tan 5 veriyorum ^_^

PUANIM: 


Kitaptan altı çizilesi kısımlar: 

"O senin gibi biri değil, eğer demek istediğin buysa. Dikkatli ol da iyi kız sendromuna kapılma."
"O neymiş?"
"Biliyorsun ya. İyi bir kız, kötü bir çocuğa aşık olur ve kötü çocuğun da kendisine aşık olmasını ve mucizevi bir şekilde değişmesini bekler. Ama değişen tek kişi kız olur.

***
"Nasıl bir koku alıyorsun tam olarak?"
" Bilmiyorum. Turunçgiller ve orman ya da onun gibi bir şey... yaprak ve ağaç reçinesi gibi aynı zamanda. Açıklayamıyorum."
"Turunçgiller mi? Limon gibi mesela?"
"Daha çok portakal gibi. Biraz da yeşil limon gibi."
"Sen benim feromonlarımın kokusunu alıyorsun, Anna."

-Birkaç gün sonra- 

"Portakal suyun nasıl, Anna? Limon tadı da geliyor mu?"


Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

8 yorum:

  1. Yayınevinin orjinal kapak kullanması çok iyi yine de kapakları çok itici buldum ben. Benzer kıyafetler , benzer pozlar falan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aksine kapakları beğendim modelleri beğenmedim. Hem karakterlerle hiç özdeşleştiremedim hem de çok itici buldum :)

      Sil
  2. Herkes çok beğeniyor benim de listemde var ama serilerin devam kitaplarını beklemek çok zor değil mi sence de? :) Sırf bu yüzden ikinci kitap çıktığında okuyacağım sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ömrümüz seri devamı beklemekle geçiyor gerçekten :) şimdiden keyifli okumalar diyeyim

      Sil
  3. Mimlendin! :) Yaparsan çok sevinirim http://zeynepslibrary.blogspot.com.tr/2015/01/mimlendim-10-kendi-kitabn-yarattag.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim fırsat bulduğumda yapacağım ^^

      Sil
  4. Ben de dün aldım ve bayıldım ama ikinci kitabın çıkmadığını bilmiyordum şu an şok ve üzüntü içindeyim :( diğer kitabı çıktı mı ben internette bulamadım yoksa ne zaman çıkacak bu arada kitap modellerini hiç beğenmedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzülmeyin çünkü kitabın duyurusu yapıldı Tatlı Tehlike çok yakında çıkacak :) Modelden kastınız kapaktaki modellerse onları ben de sevmedim ama kapakları seviyorum, kastınız mıknatıslı kapaksa o kısmı arka kapağın içine katlayıp normal bir kitap gibi kullanabilirsiniz. Sevgiler :)

      Sil