19 Ekim 2014 Pazar

Çirkinin Aşığı - Elizabeth Hoyt (Prens Serisi #1)



Kitap Adı: Çirkinin Aşığı
Yazar Adı: Elizabeth Hoyt
Orijinal Adı: The Raven Prince
Çeviri: Fulya Gümüşpala Teke
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Seri Adı: Prens / Princes #1

Seri Sıramalası:
#1 Çirkinin Aşığı / The Raven Prince (Edward de Raaf&Anna Wren)
#2 Kalbimi Sana Verdim / The Leopard Prince (Harry Pye&Giorgina Maitland)
#3 Bir Aşk Masalı / The Serpent Prince (Simon Iddesleigh&Lucy Craddock-Hayes)
#3,5 Buz Prenses / The Ice Princess (Coral Symthe&Isaac Wargate)


Dük sesin geldiği tarafa döndüğünde, şatonun duvarına tünemiş bir kuzgun gördü. Kuş sekerek yaklaştı ve kafasını kaldırarak; "Eğer kızlarından birini, bana eş olarak verirsen, prensi yenmene yardım edeceğim," dedi.
"Buna nasıl cüret edersin, seni kendini bilmez!" Yaşlı dük, öfkesinden titriyordu. "Bu uğurda gerekirse kızlarımdan birini pis bir kuşla bile evlendirebileceğimi ima ederek beni aşağılıyorsun."

Anna Wren, eşini 6 yıl önce kaybetmiş, kayınvalidesiyle yaşayan fakir bir duldu. Artık para ihtiyacı içinden çıkılmaz bir hal aldığında Anna'nın çalışmaktan başka çaresi yoktu. Ne yazık ki kendine göre bir iş bir türlü bulamıyordu. En zor anında karşısına bir sekreterlik işi çıktı. Üstelik maaşı onu borçlarından kurtaracak ve geçindirecek kadar da iyiydi. 
Ne var ki iş vereni Kont Edward de Raaf çekilmez bir adamdı.

Yüzünü ve vücudunun bir kısmını çiçek bozuğu kaDekkoan kont, oldukça kompleksli, sert ve toplumdan uzaklaşmış bir adamdı. Onu yola getirmek çok zordu.
Ancak aralarındaki çekişme tutkuya dönüştüğünde Anna çaresiz hissetmişti.

Kontun gittiğini keşfettiği Afrodit'in Mağarası adlı geneleve gizlice gidip onunla bir gece geçirmeye çalışacak kadar çaresiz hem de... 

----

Elizabeth Hoyt'un harika bir kalemi var. Kendini okutan bir dil bu. 

Yazarla ilgili sevdiğim şeylerin başında mükemmel karakterler yaratma çabasının olmaması, aksine belli kusurları olan karakterler kullanması geliyor. 
Ardından toplumun kurallarını ve sorunlarını da gerçekçi bir şekilde anlatması. Açıkçası ben pudralanmış peruklara kadar anlatan çok fazla historical romance okumadım.

Karakterleri çok sevdim. Edward'ın kaprisli küfürbaz halleri ama o halinde bile kendine özgü duygularını gösterişi çok güzeldi. Anna ise toplum tarafından mahcup dul rolü biçilse de ona, aslında bu kalıpların dışına çıkabilecek kadar cesur olduğunu bol bol kanıtlıyor. İnanılmaz bir çift. 

Bölüm başlarına bölünmüş kitabın orijinal ismine de adını veren Kuzgun Prens masalına ise ÖLDÜM!
Masalları severim, Kuzgunları severim, Kuzgun Prense ölürüm çok doğal :)
Kuzgun deyince aklıma onlara en az benim kadar düşkün Büyülü Ayraç geliyor ^_^ İkimizin blogunun headerında da kuzgunlar bulunuyor :p
Esas hikayeden çok zaman zaman masala odaklandığım ortalardan sonra dayanamayıp kitabı birlikte okuduğumuz One Better Day gibi masalı bir çırpıda okuduğum da bir gerçektir. -_- Kendisinin yorumu için TIKTIK!

Ek olarak serideki kitapların orijinal isimlerine bayıldığımı söylemeliyim. Serideki tüm karakterleri ilk kitapta tanıyacaksınız. Ben Simon'un hikayesini inanılmaz merak ediyorum, şimdiden favorim oldu kendisi. Coral'ın novellasının yazılmış olması (Buz Prenses) ise beni çok mutlu eden bir diğer ayrıntıydı. 

Kalıp dışı historical romanceları seviyorsanız siz de, yazarı çok seveceğinizi düşünüyorum. 
Sevgiler. :*

PUANIM: 

Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

4 yorum:

  1. Bu kitaba bayılıyorum. Kitap en favori kitaplarımdan birisi Edward da en sevdiğim erkek karakterlerden birisidir. Kitabı okuyalı yıllar oldu hala her satırını hatırlarım. Özellikle Edward ın küfür ettiği sahneleri. Bir erkek bu kadar mı güzel küfür eder yahu. Hemen en favori sahnelerimden birini paylaşmasam olmaz :)

    Tabi ya memesine ilk kez dokunulmuş bir bakire gibi oynaş böyle seni kurt yeniği iğrenç post yığını. Seni elime bir geçirirsem hastalıklı devenin oynak kıçlı eşeği becermesinden doğma piç o az gelişmiş boynunu sıkacağım görürsün sen ...

    Bir adam ancak bu kadar yaratıcı küfür edip ancak bu kadar sevimli olabilirdi. Aldığı her puanı hak ediyor bence. Yorumuna sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı çok sevdiğiniz anlaşılıyor :) Ben de çok sevdim. Küfürbaz hallerine bayıldım nadir karakter ^_^ bir de köpeği çok sevmiştim :D Hani Anna'yı emanet ediyor da köpek ayrılmıyor ya peşinden :D yorumunuza bayıldım Teşekkürler :)

      Sil
  2. Dedi ki kuzgun birdahaasla. :) Ve gene duygulandım. *.* Çirkinin Aşığı'nı okumayı taa ne zamandır istiyorum o kadar ki kitap aklımdan çıkmış bir yerlerde kaybolmuş. Yolum düşerse Pegasus'un Cağaloğlun'daki deposundan alırım belki, blogu iyi ki açmışım da tanışmışız diyorum şu an o denli mutlu oldum. :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın adı zihnime Kuzgun Prens olarak kodlandı o derece ^_^ Umarım seversin. Katılıyorum, iyi ki :* :)

      Sil